Biedni i Bogaci

Hejka.
Biedni i Bogaci. Pewna osoba mnie zapytała czy mógłbym napisać o tym notkę. Nie wiem w jakim celu, czy mam porównywać bogatych do biednych, jakie wartości tak naprawdę się liczą, nie mam pojęcia, więc postaram się napisać notkę, tak jak ja to wszystko interpretuję.


Jakby to zacząć... Może zacznę od podstawy, czyli o pieniądzach, czy one dają szczęście. Wiele osób mówi, że pieniądze szczęścia nie dają, na pytanie "Biedny i szczęśliwy lub bogaty i nieszczęśliwy" wybierają opcję pierwszą. Ja jednak wybrałbym opcję drugą. Dlaczego? Osoba biedna, która jest szczęśliwa, cieszy się z życia, cieszy się ze wszystkiego co ma nie jest do końca szczęśliwa, bo w głębi duszy chciałaby mieć lepszy samochód, lepsze meble, chciałaby żeby było go na wszystko stać, więc nie jest do końca szczęśliwy, choć są osoby, którym jednak nie są potrzebne wygody. Poza tym co może dać szczęście biednej osobie? Żona, dzieci, bliscy, może cieszyć się z nowego obuwia, na które zbierał 2 miesiące.  A co jeśli każdy odejdzie? Takiej osobie pozostaje bieda, nędzne życie. Dlatego wybrałbym opcję drugą. Mam pieniądze i jestem nieszczęśliwy, ale ile to nieszczęście miałoby trwać? Na pewno nie trwałoby wiecznie, bo ktoś w końcu nadałby kolorów mojemu życiu, a pieniądze tylko by je podkolorowało.

Pieniądze dają szczęście i to każdy zrozumie, bo jeśli lizak w sklepie Nam daje szczęście, to są to pieniądze. Gdybyśmy nie mieli tych pieniędzy, to nie mielibyśmy tego lizaka, który tak bardzo Nas uszczęśliwia.


Niestety wielu bogatych osobowości zapomina o wartościach człowieka. Ci, co mają więcej pieniędzy nie szanują tych co mają ich mniej. Tego nie popieram, bo każdy człowiek jest wart tyle samo. Nikt z Nas nie jest lepszy, ani gorszy. Pieniądz dodaje nam tylko rangi w społeczeństwie, ale nie świadczy o tym jakim jesteśmy człowiekiem.

Ludzie bogaci również zatracają się dla pieniędzy, niszczą relacje między ludzkie, niszczą swoje rodziny, bo pieniądze dla nich są najważniejszym priorytetem w życiu, oczywiście nie mówimy tu o każdym bogaczu, bo byłoby to kłamstwo.
Biedni ludzie doceniają to co mają, kochają swoją rodzinę, starają się jak mogą, bo jeśli utracą najbliższych, to nic im nie zostanie i to jest duży plus ludzi, którzy jednak nie mają za dużo pieniędzy, choć zdarzają się wyjątki, tak jak u ludzi bogatych.


Nie lubię ludzi, którzy wychwalają się na siłę swoimi pieniędzmi, obrażają innych tylko dlatego, że mają lepsze obuwie, lepsze ciuchy, droższy zegarek itp.

Osobiście miałem sytuacje gdzie osoba z pieniędzmi mnie obraziła, bo miałem tańsze buty. Szkoda tylko, że takie osoby nie używają mózgu, bo nawet nie da im się przetłumaczyć, że wolę takie buty niż te droższe, bo droższe nie oznacza lepsze, a wiadomo, że każdy z Nas ma również inny gust.

Mając pieniądze powinniśmy pamiętać o wartościach człowieka, bo niczym się nie różnimy, mamy tylko więcej pieniędzy, a to nie czyni nikogo lepszym - niestety o tym zapomina większa część ludzi bogatszych...


A Wy, co byście wybrali?

Przepraszam za błędy lub dziwny sens zdania, ale jest pierwsza w nocy jak piszę te notkę.

1 komentarze:

  1. " Mając pieniądze powinniśmy pamiętać o wartościach człowieka, bo niczym się nie różnimy, mamy tylko więcej pieniędzy, a to nie czyni nikogo lepszym - niestety o tym zapomina większa część ludzi bogatszych... "
    Heh. Dobrze napisane :))

    OdpowiedzUsuń

 

Flickr Photostream

Twitter Updates

Meet The Author

Blogi